BADASS Bibik

I morgon börjar en stor träningsutmaning. En utmaning som jag sett fram emot och längtat efter sen jag fick frågan om att vara med. BADASS Bibik. Läs gärna med om utmaningen här.
 
Mina mål med dessa 8 veckor är:
 
- klara 5 st chins
- klara 10 st dips
- klara 20 armhävningar med blicken framåt och vändning en knytnäve från golvet
- mäta 100 cm över rumpan
 
Att sätta upp ett viktmål känns för mig svårt då jag tror att jag kommer bygga muskler under den här perioden och muskler väger mer än fett. Med anledning av det tycker jag det är mer intressant att se om det händer något med måtten på kroppen. Jag skulle kunna sätta måttmål på bröst, midja och rumpa, men det får inte bli för många mål som spretar utan hellre ha färre mål som går att uppnå. Träningen blir roligare då.
 
Självklart kommer jag vara lite återhållsam med godsaker under den här perioden, men inte ta bort dom helt. Jag tänker inte gå på något diet, men inte heller äta precis vad som helst. Jag kommer äta sunt och äta godsaker en gång i veckan. Jag började med att endast äta godsaker en gång i veckan efter semestern och det har gått över förväntan. När man väl har bestämt sig spelar det liksom ingen roll, kroppen vet att det inte är lönt och då blir jag inte heller sugen.
 
Dagen idag har jag inlett med ett blytungt huvud och hoppas att huvudvärken varit tillfälig och inte är kopplad till någon kommande förkylning.
 
Mitt mål är att blogga om träningen, men jag har mycket som händer i höst så jag kommer nog slänga in ett och annat inlägg om helt vanliga dagar också. Jag ska försöka dokumentera lite i bilder, men jag har en sån där riktigt gammal iPhone så ni får hålla till godo med det som bjuds.
 

Träning i parken i somras
(jag i grönt linne)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0