BADASS Bibik #3

Igår var det dags för tredje passet i utmaningen "BADASS Bibik". Det blev ett liknande pass det i fredags, men jag lyckades öka vikterna på några av övningarna. Jag provade även på chins för typ första gången och tusan vad tungt det är. Ni som läst mitt första inlägg om den här träningsutmaningen vet att jag har som mål att bland annat göra 5 chins. Nu gjorde jag det med stöd av en person, men så ska det inte vara om 7 veckor.
 
För att visa lite framsteg redovisar jag onsdagens program:
 
  1. Kettlebell clean i 10 minuter, växelvis 5 reps/sida. Jag hade 12 kg. Jag tror att 14 kg i 5 minuter och 12 kg i 5 minuter skulle vara lagom, men vi har ingen 14 kg på gymmet.
  2. Axelpress över huvudet med stång, 10x3 reps. Den här gången ökade jag från 25 kg till 30 kg och det var mycket bättre.
  3. Benböj (squats), 10x3 reps. Jag hade även denna gång sammanlagt 50 kg, men det var extra tungt av någon anledning.
  4. Toes to bar, 3x5 reps. Mitt mål är att klara 3x10 reps.
  5. Handstående pushups, 3x10 reps. Jag ska försöka mig på 3x12 reps i morgon.
  6. Marklyft, 3x5 reps, 60 kg. Jag fick inte riktigt till det med dragremmarna den här gången och det gjorde att allt blev lite tyngre trots att det var samma vikt som i fredags.
  7. Chins 3x6 reps. Jag teamade och fick hjälp att få stöd för fötterna/benen. Det var tungt, jättetungt. Jag ser fram emot morgondagens träning, då hoppas jag att det kommer kännas lite lättare.
Mina stackars händer mår inte så bra. Blåsor och ont i handflatorna. Det går såklart över, men det är inte skönt när blåsorna spricker och man tar handsprit på händerna.
 
I kväll var det avslutning på "Built by Bibik in the park" och jag vann! Jag tänkte göra ett inlägg om parken i sig då det varit otroligt roligt!
 
I morgon bär det av hemåt Skåne efter jobbet och om jag ska orka upp när klockan ringer 05.20 måste jag gå och lägga mig nu.
 
God natt!
 
Slutposition för en "clean"
Foto: Magdalena Bibik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0