Uppladdning

Ikväll har jag laddat upp inför morgondagens BADASS med 5-kamp på Gröna Lund med några av dom finaste kollegorna i världen! Jag har ju en otrolig tävlingsinstinkt och vill till varje pris (nästan i alla fall) vinna. Utanför träningsvärlden försöker jag ge sken av att jag inte alls bryr mig om att vinna utan försöker intala alla att jag tycker att det viktigaste är inte att vinna utan att deltaga. Så är det inte. Det viktigaste är inte att deltaga utan att vinna.
 
Ikväll var det inte jag som vann, jag kom bara trea. Anna som vann, ja hon vann överlägset. Jag önskar jag vore lite mindre tävlingsinriktad, men det är svårt att dra det ur mig efter att ha hållt på med konståkning på elitnivå i flera år.
 
Förra sommaren var jag och Jocke på Gröna Lund med ett annat par och då åkte vi "Insane" två gånger och de båda gångerna var olika varandra. Tydligen är den ena åkturen inte den andra lik. Jag och Anna tog oss en åktur, men dessvärre var det nog inte den "värsta" åkturen då det gick ganska lugnt till, men jag skrek ändå, precis som vanligt.
 
Jag är verkligen lyckligt lottad som har så fina kollegor och det är med sorg i hjärtat jag ibland säger högt för mig själv att det är skit att en delav dom slutat. Visst, livet har sina vägar att vandra, men det är alltid tråkigt när dom skiljs åt. Däremot är det otroligt roligt att alla är så måna om att hålla konstakten och det uppskattar jag!
 
Så med lite förlust i kroppen är jag nu revanschsugen och kommer köra järnet i morgon på BADASS. Först ska jag bara göra ett konståkningsprogram att visa upp på lördag på "Solnadagen"...
 

Gröna Lund är fint på kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0